سرپرست فرمانداری بافق در جلسه شورای زکات بافق بر ضرورت توجه ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد به مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه شورای زکات بافق با حضور امام جمعه و سرپرست فرمانداری بافق، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد، مسئول ستاد زکات و مسئول حوزه نمایندگی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و جمعی از اعضای این شورا و مسئولان محلی در محل دفتر امام جمعه بافق برگزار شد.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در این جلسه بر اهمیت پرداخت زکات در جامعه و لزوم توجه ویژه بخش های مختلف به این فریضه الهی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری بافق با عرض خیر مقدم به حاضرین به بیان مسائل و اولویت های شهرستان در امر حمایت از مددجویان پرداخت.

محمد زاده رحمانی افزود: با توجه به کاهش در آمد های خیری حاصل از معادن و تغییر دیدگاه شهرستان در این زمینه، می طلبد مسئولان کمیته امداد استان نگاه و توجه ویژه ای به مددجویان این شهرستان داشته باشند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد نیز در ادامه این جلسه گفت: در برنامه عملیاتی زکات در بافق مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

غلامرضا مشعل چی با بیان اینکه یکی از طرح های موفق کمیته امداد طرح جمع آوری زکات است اظهار کرد: طبق برنامه عملیاتی پیش بینی شده زکات در بافق تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان به دبیرخانه زکات که در کمیته امداد امام (ره) مستقر می باشد تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه زکات مستحبی و واجب جمع آوری شده در پروژه های عام المنفعه هزینه می شود افزود:زکات جمع آوری شده در ساخت کتابخانه، مجتمع فرهنگی در روستاها، رسیدگی به امور محرومین در زمینه های عمرانی، ساخت مسکن، تهیه جهیزیه، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین در بخش آبخیزداری و کشاورزی هزینه می شود. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا