؛یازدهمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق سوم فروردین ۹۴ به همت شورای اسلامی شهربافق و جمعی از فرهیختگان بافق تشکیل شد.

در ابتدا کارگروه های مجمع با هم اندیشی و هم فکری مصوبه هایی را داشتند که بعد از صحبت های چند مسئول هر کدام به طور جداگانه بیان کردند. هدف از تشکیل این مجمع ارائه راه حل ها و راهکارهایی جهت انتقال خواسته های مردمی و نیاز های شهرستان بافق در سفر هیئت دولت که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، بود.

 

دبیر مجمع هم اندیشی ضمن برشمردن راه حل ها جهت انتقال مسائل و مشکلات بافق به هیئت دولت در سفر ریاست جمهوری که در اردیبهشت ماه برگزار می شود هدف از تشکسل این جلسات را این گونه بیان کرد که: افراد صاحب نظر و صاحب فکر گرد هم آیند و مشکلات را برای ارائه جمع بندی نمایند. هدف ما این است که تجربیات و توانمندی ها را شناسایی کنیم و در اختیار مسئولین قرار دهیم.

مقام معظم رهبری در سطح کلان فرمودند به نیروهای خودی تکیه کنیم ضمن اینکه باید از بیرون هم استفاده کنیم. برای شهر هم همین طور است ما باید تکیه کنیم به نیروهای خودمان.

اگر شهر بدون تلاش خود به امید شهرهای دیگر باشدامکان ندارد که بتوان خیلی پیشرفت کرد.در شهرهای همجوار در یک استان گویا مسابقه ای گذاشتند که چه کسی بیشتر می تواند رایزنی کندو کسی که بیشتر بتواند لابی گری کند علی رغم اینکه حقشان هم نیست امتیاز را می گیرند. اگر در شهر ما این موضوع فراموش شود نمی توانیم از این امتیاز برخوردار شویم.این جلسات هم گرایی،هم فکری و همدلی ارائه خواهد دادکه می تواند آینده خوبی را برای بافق به تصویر بکشد.

وی با بیان عدم وابستگی این مجموعه به ارگان خاصی اظهار داشت:دور هم جمع شدن افراد و مسئولین یکی از کارهای مؤثر این مجمع می باشد.

در این مجموعه ۴ کارگروه فرهنگی،عمران و شهرسازی،بهداشت و درمان و صنعت و معدن فعالیت می کنند.از جمله کارهایی که در این کارگروه ها بررسی و در حال پیگیری است می توان در بحث بهداشت و درمان از دستگاه سی تی اسکن و دکتر متخصص نام برد.در بحث صنعت و معدن کارگروه حقوقی در حال بررسی و پیگیری بخش های جدا شده از بافق هستند.

در بحث خصوصی سازی سنگ آهن کارگروهی تشکیل و برای پیگیری حقوق مردم در این راستا اقداماتی را انجام دادند.

دبیر مجمع در ادامه افزود:همین که مسئولین فعلی و سابق در جلسه حضور دارند و حس می کنند که جمعی هست که مشکلات و مسائل شهر را پیگیری می کنداین پشتوانه ای می شود برای مسئولین تا به حرکت خود ادامه دهند و پشتوانه ای است برای بیداری مردم.یعنی دمیدن روح بیداری در مردم که بزرگترین دستاورد این جلسه است.همین که جامعه بیدار شود و ببینند که در شهر ما چه خبر است.

نمونه این بیداری را می توان در مسائلی که برای فولاد ابویی (مجتمع فولاد بافق) رخ داده است دید.علی رغم اینکه چندین سال است که این کارخانه در بافق احداث شده و کارهای بسار زیادی در این مجتمع انجام شده به یکباره سنگ اندازی هایی در راه تأسیس این فولاد شد.مسئولین وقتی هوشیاری مردم را در این زمینه دیدند و فهمیدند که مردم خواستار پیگیری این موضوع هستند تلاش خود را بیش از پیش کردند و جلسات پی در پی با وزیر تشکیل دادند که الحمدالله این مسئله در حال حل شدن است.

بحث کارخانه های جوارمعدنی سنگ آهن و گزارشات مسئولین این امر به خاطر بیداری مردم است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه مطالبات مردمی در مورد امور معدن اظهار داشت: در صورتجلسه ۶/۱۹ /۹۳ سه بند وجود داشت:

۱) بحث ۲۸/۵ درصد که خصوصی شده بود. پیگیری های زیادی در این رابطه انجام شد که در ماه های قبل جلسه ای با حضور ۱۲ وزیر تشکیل شد و ۱۱ وزیر برگشت ۲۸/۵ درصد را به جز وزیر اقتصاد امضا کردند.

۲) احداث کارخانه های جوارمعدنی دومین بند صورتجلسه بود که در حال حاضر مجموعه سنگ آهن موظف به گزارش هر ۲ ماه یک بار شده و درصد کار خود را اعلام کردند.

گزارش ۲ ماه یکبار صندوق بازنشتگی فولاد که مالک ۷۱/۵ درصد است و توسط مدیرعامل سنگ آهن صورت می گیرد نیز حرکت خوبی بوده است.

وعده هایی که در باره احداث فولاد و گندله در شهر بافق داده اند نیز در حال استارت خوردن است. سرمایه گذاران قطعا وقتی سود را ببینند در شهر بافق سرمایه گذاری خواهند کرد.

۳) بحث ۱۵ درصد نیز که تا کنون اقدام زیادی صورت نگرفته اما امیدواریم که یکی از مصوبات بحث ۱۵ درصد باشد تا بتوانیم سرعتی در ایجاد کارخانه های جوارمعدنی، گندله و فولاد داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین می تواند در سفر هیئت دولت امتیاز بیشتری بگیرند که دستشان پر باشد و برنامه داشته باشند. در این جلسات مسئولین می توانند از فکر و ایده های افراد باتجربه و صاحب نظر بهره ببرند تا با برنامه ریزی هدف دار در جمع هیئت دولت حاضر شوند.

محمد رنجبر رئیس شورای شهر نیز با حضور در این مجمع گفت: از وظایف و امتیازات شورای شهر این است که کارگروه هایی داشته باشد. شورای چهارم ترجیح داد از کمیسیون هایی که در این مجمع فعالیت می کنند به عنوان کمیسیون های شورا از دیدگاه ها و نظراتشان استفاده کنند.

یکی از اختیارات و وظایف شورای شهر داشتن کمیسیون هایی است که ترجبح داده که از کمیسیون های فعال در این مجمع استفاده کند. مسئولین و شورا باید از این پشتوانه مردمی به نحو احسن استفاده و از این خوراک فکری که در این جلسات تهیه می شود به عنوان پشتوانه و ایده بهره بگیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا