دانشگاه اردکان در ایام انتخاب رشته متقاضیان ورود به دانشگاه در اقدامی ارزنده اقدام به راه اندازی پایگاه مشاوره تحصیلی و معرفی رشته های دانشگاهی نموده تا از این طریق تجارب استادان و مشاوران مجرب خود را در اختیار جوانانی که به دنبال تحصیلات عالیه هستند قرار دهد. به همین بهانه سراغ معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان رفتیم و گفتگویی را با وی ترتیب دادیم.آنچه در ادامه می آید ماحصل مصاحبه ما با «دکتر احمد فتاحی» است:

گفتگو: روابط عمومی دانشگاه اردکان

1-نقش دانشگاه اردکان، به عنوان دانشگاه مادر در منطقه در مشاوره و هدایت تحصیلی کنکوری ها چیست؟

با توجه به تنوع رشته هایی که در این دانشگاه وجود دارد، مشاوره دانشگاه مادر شهرستان خود به عنوان کلید راهگشای انتخاب و هدایت استعدادهای تحصیلی دانش آموزان می باشد.

2- ویژگی این مرکز نسبت به سایر مراکز مشاوره در سطح شهرستان و منطقه چیست؟

نظر به اینکه مشاوره تحصیلی دانشگاه در محیط دانشگاه و توسط اساتید متخصص دانشگاهی انجام می شود معرفی رشته ها به نحو بهتری صورت می گیرد که ماهیت رشته ها بهتر برای مخاطبین تبیین می شود و این وجه تمایز مهمی است.

3-جنابعالی چه عواملی را در انتخاب رشته مؤثر می دانید؟

در ابتدا رشته خوب و در مرحله بعد دانشگاه خوب که دانشگاه اردکان در نوع خود یک دانشگاه کیفی با تنوع رشته های دانشگاهی است.

4-نظر جنابعالی در خصوص بومی گزینی و انتخاب دانشگاه در محل سکونت چیست؟

توصیه اصلی ما و مشاورین به همشهریان بومی گزینی است چراکه معتقدیم بسیاری از مشکلات دانشگاه و دانشجو با انتخاب دانشگاه در محل سکونت مرتفع می شود.

5-آیا در مهرماه رشته های جدیدی به دانشگاه اردکان اضافه خواهد شد؟

الحمدالله در مهرماه 95  شاهد راه اندازی کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه اردکان خواهیم بود که امیدوارم در چند رشته دیگر نیز شاهد راه اندازی مقطع ارشد آنها باشیم که در راستای سیاست های دانشگاه مبنی بر گسترش تحصیلات تکمیلی است.

6-چه توصیه ای به متقاضیان ورود به دانشگاه ها دارید؟

توصیه بنده انتخاب رشته با توجه به رتبه داوطلب، انتخاب رشته های کاربردی و سیاست انتخاب دانشگاه های بومی هر شهر می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا