همزمان با روز دانشجو، دانشگاه اردکان با برگزاری جشن، این روز را گرامی داشت. در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و دانشگاه و جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه اردکان برگزار شد، با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری این روز گرامی داشته شد.

همزمان با روز دانشجو، دانشگاه اردکان با برگزاری جشن، این روز را گرامی داشت.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و دانشگاه و جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه اردکان برگزار شد، با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری این روز گرامی داشته شد.

امام جمعه اردکان در این مراسم با تبریک روز دانشجو گفت: اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران در سال 1332 منجر به شهادت 3 نفر از آنان شد و با این اقدام بیداری دانشجویان تبلور یافت و دانشجویان با این اقدام درس استکبار ستیزی را آموختند. حجت الاسلام و المسلمین شاکر با اشاره به اینکه دانشجویان بایستی خار در چشم بیگانگان باشند تأکید کرد: نبایستی از احساسات پاک دانشجویان بر علیه حزب یا یک مسئول خاص در داخل سوء استفاده شود بلکه بایستی دانشجویان همواره به هوش باشند و اجازه دخالت دشمنان در امور داخلی کشور ندهند. توصیه به نماز اول وقت، نیکی به والدین و جهاد علمی از دیگر توصیه های امام جمعه اردکان به دانشجویان بود.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت:  روز دانشجو، روز رهایی از استبداد است و بایستی همواره جایگاه و منزلت دانشجویان حفظ شود. مهندس مقیمی افزود: دانشجو باید نسبت به مسائل آگاه باشد و وقتی دانشجو زنده و پویا باشد جامعه نیز با نشاط و پیشرو هست. فرماندار اردکان با اشاره به تأکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر در صحنه بودن دانشجویان افزود: دانشگاه ها بایستی فضا را برای فعالیت و مشارکت دانشجویان باز بگذارند تا بتوانند در چهارچوب های تعیین شده و با حفظ ارزش های اخلاقی و اسلامی و انقلاب در دانشگاه ها فعالیت کنند. مهندس مقیمی با تقدیر از مسئولان دانشگاه اردکان در توسعه آموزش عالی شهرستان اظهار امیدواری کرد: خدمت رسانی به دانشگاهیان در اردکان با جدیت تداوم یابد.ارتباط صنعت و دانشگاه، فراهم سازی زمینه جهت ورود دانشجویان به بازار کار و گسترش رشته های بین رشته ای و مورد نیاز منطقه از دیگر تأکیدات فرماندار بود.در ابتدای این مراسم نیز دکتر عزیزیان معاون دانشجویی دانشگاه اردکان ضمن خیرمقدم به حاضرین، روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و بر تلاش دانشگاه در راستای خدمت رسانی به دانشجویان و حفظ شأن و جایگاه این قشر در طول دوران تحصیلی تأکید کرد. در این مراسم همچنین از تیم های برتر مسابقات ورزشی دانشگاه با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا