بسم الله الرحمن الرحیم

دوران طلایی جنگ که مجاهدت و مقاومت و صلابت ملت ایران را متبلور ساخت علیرغم خسارت های مادی و معنوی زیاد و جبران ناپذیر، ارزشهایی چون ایثار به جای بی تفاوتی، سخت کوشی به جای سستی و خلاقیت به جای روزمرگی و عزت و آزادگی را به جای ذلت و کرنش برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد. بی تردید مشارکت و حضور گسترده دانشگاهیان و نقش آفرینی زیبای آنان در جنگ تحمیلی و جهاد علمی و ایثار در عرصه علم و فناوری برگ های زرینی را به کتاب قطور انقلاب اسلامی افزوده است.

   تقارن هفته دفاع مقدس با ماه مهر و بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آمزوش عالی بیانگر این است که پیشرفت و سربلندی جامعه دینی درگرو اهمیت به دو مقوله علم و ایثار است و مادام که روحیه دانش پژوهی و ایثارگری و به عبارت دیگر نشاط علمی و نشاط اخلاقی در کالبد جامعه باشد دستیابی به مدارج رشد و ترقی و پیشرفت و نیز اهتمام به فضایل انسانی و در نتیجه ساختن جامعه ای با پایه های استوار علمی برای اعتلای اخلاقی و ساختن فضایی پر از آرامش و آسایش  و فراغت خاطر ممکن و محقق است.

   ضمن گرامی داشت هفته ارزشمند دفاع مقدس و عرض تبریک به دانشگاهیان و دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورد که شهر علم و ادب و ایمان را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب کرده اند، تندرستی، بهروزی و سرافرازی را از درگاه ایزد متعال برای همگان خواستارم.

با آرزوی توفیق الهی

حسین غفوری چرخابی

رئیس دانشگاه اردکان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا