در یكی از روزهای زمستانی من به عنوان مامور بدرقه متهمی كه به جرم قتل به مجازات اعدام محكوم شده بود و قرار بود برای شركت در آخرین جلسه درخواست تجدید نظر به دادگاه مركز استان منتقل شود ، مشخص شدم.

جوانی تقریباٌ 20 تا 25 ساله بود زیر چشمی به متهم نگاهی انداختم متوجه شدم مدام زیر لب كلماتی را زمزمه می كند، دقت كه كردم فهمیدم آیات و سوره های كوچك قرآن را كه حفظ بود می خواند كنجكاو شدم؛ نگاهی به من انداخت و ماجرایش را اینگونه تعریف كرد:

یك سال پیش در كارخانه ای مشغول به كار بودم كه با احمد كه یكی از همكاران هم سن و سال خودم بود دوست شدم، و با گذشت زمان این رفاقت روز به روز بیشتر و صمیمی تر می شد به طوری كه اگر یك روز احمد را نمی دیدم روزم شب نمی شد و در ساعات غیر كاری با هم به پارك یا رستوران و به تفریح مشغول می شدیم.

چند ماه پیش با مژگان آشنا شدم او دانشجو بود و دختر بسیار زیبا و مؤدبی بود احمد هم متوجه دوستی من و مژگان شده بود و چند باری هم سه نفری با هم بیرون رفته بودیم.

در یكی از روزهای پایانی سال مژگان به تلفن همراهم زنگ زد و خواست من را زود ببیند با او در پارك نزدیك منزلشان وعده گذاشتم با آمدنش متوجه ناراحتی و اضطرابش شدم به او گفتم چه اتفاقی افتاده ، گفت صبح خانه را به منظور رفتن به دانشگاه ترك كردم در بین راه احمد با ماشینش كنارم ایستاد و اصرار كرد من را به دانشگاه برساند و هنگامی كه سوار شدم مسیرش را عوض و من را با اجبار به منزلی كه خالی از سكنه بود برد و ..... .

حرفهای مژگان فكرم را به خود مشغول كرده بود ولی اصلاً نمی توانستم باور كنم احمد چنین كاری كرده باشد و در حق بهترین دوستش نامردی كرده باشد .

تا اینكه چند شب بعدكه درست شب قبل ازسیزده به در بود داخل خانه احمد مشغول خورد كردن گوشت بودم كه از احمد ماجرای مژگان را پرسیدم .

احمد باتایید حرفهای مژگان به من گفت: اگر لازم باشد باز هم كارم را تكرار می كنم . یك لحظه دنیا جلو چشمم تیره و تار شد و تمام خوبیهایی كه به احمد كرده بودم جلو چشمم ظاهر شد، دیگر هیچ نفهمیدم، مغزم كار نمی كرد، با هم درگیرشدیم و ناخواسته چاقویی كه با آن گوشت غذای فردا را ریز می كردم به قلب احمد فرو كردم وبعد از ترس از اونجا فرار كردم .

دو روز بعد از این ماجرا به علت عذاب وجدان خودم را به كلانتری معرفی كردم و الان نمی دانم چه سرنوشتی در انتظار من است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا