در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش و گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی مفتح فرزند شهید بزرگوار دکتر محمد مفتح در دانشگاه اردکان برگزار شد؛ از اساتید پژوهشگر برتر این دانشگاه تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه اردکان ضمن گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه، از مقام شامخ شهید دکتر محمد مفتح تجلیل کرد و گفت: دشمنان نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نخبگان میهنمان را به خوبی شناسایی کردند و خیلی زود از فیض وجود شخصیت هایی نظیر شهید مفتح محروم شدیم. دکتر غفوری چرخابی وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در جهت و هدف عنوان نمود و اظهار داشت: باید برای رسیدن به اهداف والا و ساختن جامعه ای آباد و آزاد و مترقی که سعادت دین و دنیا در آن است، وحدت داشته باشیم و دو نهاد ارزشمند حوزه و دانشگاه همچون دو بال و بازویی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشند. رئیس دانشگاه اردکان همچنین با تبریک هفته پژوهش بر تبدیل علم به  پژوهش و پژوهش به فناوری و فناوری به تجاری سازی و در نهایت تبدیل علم به ثروت تأکید کرد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدهادی مفتح در سخنانی با بیان اینکه شهید مفتح فردی بود که تحت تاثیر مکتب امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی سعی در وحدت دادن دو پایگاه علمی و دینی دانشگاه و حوزه داشت افزود: این بزرگوار اگر چه طول عمرش کوتاه بود ولی دایره وجودش وسیع بود و گام های حساب شده ای برداشت که هنوز پس از گذشت سالیان سال آثارش را در جامعه می بینیم. عضو هیأت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه شهید مفتح تصمیم گرفت خودش وحدت بین دانشگاه و حوزه را ایجاد نماید تصریح کرد: ایشان پس از این تصمیم علی رغم سختی های فراوان و پیمودن مستمر مسیر تهران وقم به دانشگاه و سپس به حوزه می رفت و با نظرات و سلایق هر دو آشنا می شد  و به این ترتیب اشراف کامل هم بر حوزه و هم بر دانشگاه یافتند.وی بابیان اینکه در کشور ما جای این شهدا و شخصیت ها خالی است و باید از زندگانی شهید مفتح درس عبرت گرفت اظهارکرد: شهید مفتح تلاش می کرد دین داری در دانشگاه با افتخار ابراز شود و در حوزه نیز علاوه بر اینکه جای دین و دین باوری است، جای علم نیز هست. این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تشخیص راه صحیح و استقامت و بردباری را ازویژگی های شهید مفتح برشمرد. فرزند منادی وحدت حوزه و دانشگاه گفت : وظیفه دانشجویان و اساتید این است که تاریخ را مطالعه کنند و با تحولات جهان آشنا شوند و بدانند که با تحقیق و پژوهش و زحمات علمی می توانند جایگاه کشورشان را مشخص نمایند.

در این مراسم که جمع زیادی از اساتید و دانشجویان حضور داشتند ضمن تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مفتح، از دکتر روح الله تقی زاده به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه، دکتر مهدی تازه به عنوان پژوهشگر نمونه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر یاسر رضاپور به عنوان پژوهشگر نمونه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و خانم دکتر الهام صالحی به عنوان پژوهشگر نمونه آموزشکده دامپزشکی در سال تحصیلی جاری تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است دکتر مفتح در سفر به اردکان از بخش های مختلف دانشگاه نیز بازدید کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا