نماینده مردم اردکان و عضو هیات امنا ی دانشگاه علم و صنعت ایران در جشن دانشجویان یزدی دانشگاه های تهران، تقارن جاودان مهرماه با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را الهام بخش و روحیه آفرین دانست و اظهار داشت: اولین درس از مکتب مهر؛ دوستی، مهربانی و عشق ورزیدن است. در سایه مهر؛ مجموعه فضائل اخلاقی پدیدار می گردد و در فقدان آن، رذائل اخلاقی همچون ریا، نفاق ،دورویی، فساد و تبعیض و خشونت در جامعه سر بر می آورد بنابراین معلم و دانشجوی مکتب مهر، باید مبلغ و مروج اخلاق، مهربانی و دوستی در جامعه باشد.

"محمدرضا تابش" با بیان اینکه توسعه و پیشرفت جوامع در گروی اهتمام آنها به دانش و به کارگرفتن محصول آن یعنی فناوری است تصریح کرد: اسلام که بشریت را به خردورزی و تعقل فرا می خواند، در سایه پراکنده شدن بذر دانش در جان انسانها دوران شکوفایی خود را به اوج برساند و با پیشرفت گسترده دانش های علمی و نظری، تمدن اسلامی که بشریت همیشه وامدار آن است پایه گذاری گردید.

عضو هیات امنا ی دانشگاه یزد با تاکید بر علم آموزی بعنوان رسالت اصلی دانشجو در دانشگاه گفت: ما با این پیشینه قوی و پر افتخار باید علم و فناوری را جلب کنیم و از مصرف کننده صرف ناتوان به تولیدکننده توانای علم و فناوری برسیم که این دو ظرفیت، در جوانان و اندیشمندان ما وجود دارد.

"محمدرضا تابش"  با اشاره به کمبود معنویت و اخلاق بعنوان چالش امروز بشر گفت: علم به تنهایی چاره ساز نیست و باید با تکیه بر عقل و علم همراه با معنویت و اخلاق، جامعه خویش را اداره کنیم.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس به وظایف دانشجویان بعنوان گروه مرجع در جامعه اشاره و تصریح کرد: وظیفه مهم دانشجو؛ علم آموزی و ترویج علم و اخلاق و معنویت در جامعه و رصد کردن تحولات و روشنگری و ایستادگی در مقابل انحرافات و کژیها است.

باسابقه ترین نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، یزد را به عنوان نمونه ای بی نظیر از  پایگاه القای فرهنگ اسلامی و ایرانی ذکر کرد و عنوان داشت: در استان یزد می توان از اثرات متقابل ایران و اسلام بر یکدیگر نشانه های ممتاز زیادی یافت که باید این هویت را حفظ و اعتلا بخشید و این پایگاه را از گزندهای خواسته و ناخواسته ای که آن را تهدید می کند حفظ کرد.

وی اضافه نمود: اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر چند سال گذشته شان صفت دارالعلم را بر دارالعباده افزودند بواسطه وجود علما و دانشمندان برآمده از یزد است که هر کدام به نوبه خود حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی را تحت تاثیر قرار داده اند و ما باید به روش و منش این سرمایه های گرانسنگ تاسی کنیم و از ایده ها و افکارشان بهره کافی و وافی را ببریم؛ دانشجوی یزدی نیز می تواند با الهام از گذشتگان خود، عالمی کارآمد و زمان شناس و تاثیرگذار در حوزه های علمی و معرفتی مختلف باشد.

"محمدرضا تابش"  با نام بردن از بزرگان فقاهت استان همچون آیت العظمی محمدکاظم یزدی و آیت ا.. حائری، استان یزد را منطقه ای نخبه پرور که عالمان بزرگ و شخصیت های برجسته دینی، علمی و فرهنگی از این سرزمین برآمده اند دانست و ادامه داد:  در دوران معاصر از دو شخصیت یاد می کنم؛مرحوم آیت ا.. شهید صدوقی که از استوانه های انقلاب و مجاهدت و مدیریت در استان بود و فاضل فرزانه و انسان آزاداندیش و فرهیخته جناب آقای سیدمحمد خاتمی که بر آبروی یزد افزود و افکار و ایده هایش نظیر گفت و گوی تمدن ها ، نام ایران را در عرصه جهانی سربلند کرد.

نماینده مردم اردکان همچنین با برشمردن برخی خصوصیات والای یزدی ها؛ حفظ این خصلت های اخلاقی مثبت که امروز برای یزد اعتبار بی مانندی ساخته است را وظیفه همه برشمرد و تاکید کرد: آینده کشور و استان پرافتخار یزد، با افکار و ایده ها و آرمانهای شما عزیزان رقم خواهد خورد پس با تکیه بر میراث گذشتگان و واقعیات جامعه و بهره گیری از علم و فناوری و ملحوظ داشتن تحولات جهانی؛ برای ایران عزیز و یزد، افتخارآفرین باشید و بر اعتباری که نیاکان ما بجای گذاشته اند، بیفزایید.

وی در پایان ضمن تقدیر از دانشجویان خوش استعداد یزدی گفت: فرصت جوانی و دانشجویی را مغتنم بدانید و قدردان دوران پرنشاط و شاداب و تحول آفرین جوانی و دانشجویی باشید و در راه کسب علم و ایمان از هیچ کوششی فروگذار نکنید که آینده در دستان پرتوان شما رقم خواهد خورد.

شایان ذکر است جشن دانشجویان یزدی دانشگاه های تهران با عنوان"یزدان" با حضور جمعی از شخصیت های یزدی همچون سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، علی اکبر اولیاء نماینده سابق یزد در مجلس،حسینی و صحرایی مشاور و معاون استانداران پیشین یزد و . . . در محل سالن همایش های موسسه اطلاعات برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا