طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های اردکان و میبد به میزبانی دانشگاه اردکان آغاز شد.

در این کارگاه چهار روزه اساتید دانشگاه های اردکان و میبد با موضوع اقتصاد مقاومتی بیش از پیش آشنا می شوند. در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه، رئیس دانشگاه اردکان با قدردانی از کلیه عوامل برگزاری این دوره آموزشی از جمله نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان، معاونت آموزشی و پژوهشی و نیز مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اردکان در گزارشی گفت: در این طرح بیش از 80 نفر از اساتید دانشگاه های اردکان و میبد با اهمیت،اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی آشنا می شوند.

دکتر غفوری چرخابی  با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: اقتصادمقاومتی مبتنی بر فکر، اندیشه، فناوری، تولید، کارآفرینی، خلاقیت، و نوآوری همراه با عزم جدی همگانی می باشد که قناعت آخرین حلقه این نظریه اقتصادی می باشد. رئیس دانشگاه اردکان همچنین اظهار امیدواری کرد: تلاش های صورت گرفته در برگزاری کارگاه های آموزشی، علمی و عملی و مفید برای جامعه اسلامی باشد.

در ادامه امام جمعه اردکان نیز در این مراسم با تبریک حلول ماه ذی الحجه به اهمیت تربیت و پرورش به ویژه در محیط های آموزش پرداخت و با اشاره به دو نظریه تأثیر محیط و وراثت بر پرورش افراد گفت: محیط و وراثت اگرچه تأثیر زیادی بر روی رشد و پرورش افراد دارد اما هیچکدام تأثیر کلی ندارند بلکه این تربیت است که تأثیر اصلی را برروی شخصیت و آینده افراد دارد. حجت الاسلام و المسلمین شاکر در ادامه به جایگاه والای معلمان پرداخت و با بیان اینکه معلمان ادامه  دهنده راه پیامبران هستند گفت: اساتید بایستی در شرایط کنونی جلوی گمراهی جوانان را بگیرند و آنان را با مطالعه و بینش و آگاهی آشنایی دهند. امام جمعه اردکان همچنین با بیان اینکه عبادت در گوشه نشینی ارزش واقعی ندارد بر پیراستگی و تهذیب نفس و افزایش بصیرت و بینش در فضای آلوده تأکید کرد.

حجت الا سلام مروتی معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از برنامه های چهار روزه این دوره آموزشی پرداخت و گفت: در طول برگزاری کارگاه سعی شده با اجرای برنامه های جانبی از جمله مسابقات قرآنی و فرهنگی و سخنرانی رزمندگان و بازدید از موزه دفاع مقدس به معنویت این دوره در اردکان بیافزاییم.

لازم به ذکر است مباحث این دوره از طرح ضیافت اندیشه  توسط دکتر ظغیانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان ارائه خواهد شد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا