پیشرفت یک شهرستان را می توان در تعریفی ساده، برآیندی از همت و اعتماد متقابل مردم و مسئولان و بکارگیری توان و ظرفیت های موجود و ایجاد شده دانست.
در اردکان نیز همین حس اعتماد و تعامل و تلاش باعث شده تا این شهرستان به عنوان نمونه ای بالنده از رشد و پیشرفت در سطح منطقه و ملی نمایان شود بطوری که شهرستان اردکان از منطقه ای با توسعه پایین؛ به شهری با بالاترین توان اقتصادی مبدل و سرانه درآمدی این شهرستان، سه برابر میانگین استانی شده است.
اگر دیر زمانی اردکان در حسرت یک واحد اقتصادی بزرگ بود؛ امروز چرخه های متعدد تولید با اشتغال و درآمدهای بالا برای شهرستان شکل گرفته است؛ از تبدیل به قطب صنایع مختلف و بزرگ و تولید محصولات کشاورزی و مجتمع بزرگ فرآورده های کشاورزی تا راه اندازی دانشگاه مادر و سراسری،ایجاد مراکز و پژوهشکده های مختلف علمی ،کشاورزی و میراثی و پروژه های میلیاردی و بسیاری اقدامات ماندگار دیگر در بخش های فرهنگی،عمرانی و اجتماعی که باعث شده اردکان قطب اقتصادی استان لقب گیرد و امروز در استان یزد و منطقه، کمتر کسی است که لب به تحسین اردکان نگشاید و بر توان مردم و مسئولانش بویژه نماینده سخت کوش آن، آفرین نگوید.
اگر روزی رسیدن به این توان  و توسعه اقتصادی یک رویا بود و گاها با کنایه و نیشخند برخورد می شد؛ امروز این کار مهم عملی شده و اکنون نیز که تمام توان مسئولان بر کاهش تبعات توسعه و حرکت به سمت توسعه ای متوازن و پایدار متمرکز شده است؛ باز عده ای همچون آن دوران بر طبل ناامیدی و کنایه و تخریب می زنند هر چند این روند نیز شروع شده و خبرهایی از حمایت صنایع از ورزش و فرهنگ و حتی ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی-تفریحی منطقه و . . .  به گوش میرسد  و به حول قوه الهی به سرانجامی نیک خواهد رسید که صد البته در این راه پرزحمت و مشقت ایراداتی نیز وجود داشته و دارد که با نقد دلسوزانه و منصفانه قابل حل و راهگشا خواهد بود.
امروز اگر از هر نقطه ای در استان؛ سراغ اردکان را بگیرید، در کنار همه ظرفیت ها؛ بی هیچ ملاحظه ای، نقش نماینده مردم اردکان را بی بدیل و بی همتا می یابیم و به همین خاطر است که مردم اردکان نیز در بزنگاه های انتخاب و اعلام نظر، بر اعتماد متقابل خود صحه ای چند باره گذاشته اند.
البته همیشه عده ای که از همراهی مردم ناامید شده و بازنده همیشگی در رویارویی با منطق و انصاف هستند؛ با بداخلاقی و سوار بر سیاسی کاری و غرض ها و منفعت های شخصی، تیغ تهمت و تخریب و  بی معرفتی بر تلاش و پشتکار نماینده مردم اردکان می کشند و در بزنگاه های همچون ایام منتهی به انتخابات، این تیغ را در اتاق های فکر چندنفره تیزتر می کنند.
هر چند تاکنون و در این ربع قرن که نماینده اردکان افتخار نمایندگی مردم قدرشناس اردکان را داشته، وی در برابر تخریب های سایت ها و وبلاگ ها و فضاهای مجازی بی نام و بانام و تحلیل های یک طرفه و مغرضانه، سکوت پیشه کرده و حتی یک مورد شکایتی نکرده و سعی نموده در محیطی بی حاشیه به وظیفه اصلی خود که خدمت بی منت به مردم است بپردازد اما وظیفه دستگاه های مسئول و نظارتی در برابر توهین به منتخب مردم نباید به بوته فراموشی سپرده شود.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که در ایام اینچنینی، این تخریب و جو های روانی کم و بیش بوجود می آید اما آنچه از ظواهر امر بر می آید،امسال و در روزهای آینده، این تخریب ها جنبه انتحاری به خود خواهد گرفت و این عده به هر شایعه و تهمتی دست خواهند زد تا به منافع شخصی و حزبی خود برسند اما آنچه در محاسبات شان نمی گنجد این است که مردم سالهاست فرق خدمتگزاران صدیق و پرتلاش و اخلاق مدار را با افرادی که به هر قیمتی سعی در فتح صندلی بهارستان هستند می دانند آنچنان که در دوره های اخیر با فریاد رسا فریاد زده اند.


منبع: شهروند اردکان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا