یزد - ایرنا - همزمان با آغاز هفته پژوهش اولین نشست کتاب خوان مدارس روز سه شنبه با حضورکارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و مسوولان اردکان در دبیرستان علی بن ابیطالب شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش ایرنا در این نشست ، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان یزد در سخنانی از دانش آموزان خواست تنها به کتاب های درسی اکتفا نکرده و برای کسب معلومات بیشتر و مهارت صحیح زندگی کردن به خواندن کتاب های غیر درسی مفید نیز توجه کنند.
محمد حسین انتظاری گفت: آموزش و پرورش دومین نهادی است که می تواند با برنامه ریزی های هدفمند خود به نیازهای روحی دانش آموزان پاسخ دهد و انگیزه مطالعه ، شناخت فضائل اخلاقی، فکر کردن و لذت خواندن را برای دانش آموزان فراهم کند و نسلی دیندار، با اخلاق، بردبار، فداکار و دانشمند تربیت می کند.
محمد اشرفیان رییس اداره آموزش و پرورش اردکان ضمن تشکر و قدردانی ، برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس را باعث شادابی و نشاط دانش آموزان خواند و اظهار کرد: بلوغ فکری و رشد فرهنگی دانش آموزان تنها با مطالعه کتاب میسر است.
حسین پایدار رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان نیز از همکاری مدیریت آموزش و پرورش و کادر دبیرستان علی بن ابیطالب قدردانی کرد و گفت: در این نشست ها، دانش آموزان کتاب های خوانده شده خود را به اشتراک می گذارند تا دیگر دوستان شان به خواندن آن کتاب ها ترغیب شوند.
کتاب های هستی، موعود نامه، فرمانروایان فرومایه، کنکور و خدایی که در این نزدیکیست، دختر شینا و برای ریحانه توسط 6 تن از دانش آموزان این مدرسه معرفی شد.
در پایان از معرفی کنندگان کتاب و مدیریت آموزشگاه با اهدای لوح و کتاب تقدیر به عمل آمد.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا