مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از اجرایی شدن طرح نیازسنجی با هدف توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان در شهرستان اردکان خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از اجرایی شدن طرح نیازسنجی با هدف توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان در شهرستان اردکان خبر داد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد: در راستای اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی جوامع روستایی  در طی نشستی که با حضور حسین اسماعیلی ،فرماندار،حبیب ا... کارگر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ،علی افضلی سرپرست معاونت آموزش ،پژوهش .برنامه ریزی ،حمید رضا فراشاهی کارشناس مسئول آموزش روستایی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اردکان در ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزارشد طرح نیازسنجی آموزش روستايي برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان اردکان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

بنابراین گزارش در این نشست کارگر ،ضمن اشاره به این مطلب که: رویکرد کشور رویکرد مهارتی است،گفت:توسعه آموزشهای مهارتی درمناطق محروم و توانمندسازی روستائیان درزمینه اشتغال از مهمترین برنامه‌ها و یکی از دیدگاههای اصلی اداره کل فنی و حرفه ای استان در سال 1394 بوده و این مهم باسیاست دولت محترم منطبق است و با توانمندسازی و ارائه خدمات بیشتر به روستائیان که قطب اصلی تولید درکشورهستند می توان ازمهاجرت و آسیب های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری کرد و علاوه برعدالت گستری و خدمت رسانی به مناطق محروم،به اقتصاد خانواده،ایجاد فرصت شغلی واحیاء روستاهها ومناطق کم برخوردار کمک نمود .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به جایگاه فنی و حرفه ای درایجادفرصت شغلی و ریشه کن کردن معضل بیکاری افزود: امروزه نیاز جامعه یادگیری مهارت و فن است و آموزشهای مهارتی باید به تناسب نیاز منطقه وبراساس نیاز بازار کار وبرمبنای تقاضا محوری ارائه شود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا